top of page
חיפוש
  • Fork & Life

לונדון: שוק הדגים של בילינגסגייט

(צילומים: Billingsgate market facebook page, Fork&Life)

באיסט אנד של לונדון מחכה לכם חוויה בריטית נדירה, אם רק תאזרו אומץ לכוון את השעון מעורר לארבע לפנות בוקר ולסוע מרחק של חצי שעה ממרכז העיר לאזור קנארי ראף

במיקומו המקורי, היה שוק הדגים של בילינגסגייט שוק הדגים הגדול בעולם. במבנה החדש, שנבנה בשנות ה-80, איבד השוק את התואר היוקרתי אבל עדיין נחשב לשוק הדגים הגדול בבריטניה.

אחת החוויות המדהימות של הביקור בשוק היא להביט בסוחרי הדגים, הלבושים בחלוקים לבנים. תפקיד הסוחר בבילינגסגייט מגיע עם בהרבה יוקרה - תעודת הסמכה מיוחדת שניתנת כמסורת עוד מימי הנרי השמיני. הסוחרים במקום נאמנים למסורת, ומספקים את הסחורה הכי טובה שאפשר למצוא באזור הזה של האוקייאנוס, כבר ארבעה-חמישה דורות.

מכיוון שהתייר הממוצע לא מבקר בבילינגסגייט, מובטחת לכם חווייה אותנטית ומסעירה - בהנחה שאתם חובבים מתקדמים של דגים ופירות ים. מיותר לציין את הארומה שבחלל. אבל אם הים ומה שבתוכו מסעיר אתכם, אתם תהנו מכל דקה ותשכחו לחלוטין את מה שקרה בארבע בבוקר ואותו שעון מעורר.

בכל מקרה, הזמן המומלץ להגיע לשוק הוא 6-7 בבוקר, כשהשוק עדיין סואן, וכשסוחרים מתפנים למכור גם לאנשים פרטיים.


כמה מספרים: השוק מוכר כ-25 אלף טונות של דגים ופירות ים בשנה; השוק משתרע על פני 52 אלף מ"ר; ומכיל 98 דוכני סוחרים ועוד 30 חנויות - בהם מוכרים יותר מ-100 סוגי דגה ופירות ים, רובם ככולם נמשו מן המים בשעות הלילה שלפני פתיחת השוק.

בסיום הסיבוב שלכם בשוק, המקורר יש לציין, יחכה לכם המקום הטוב ביותר לפתוח רשמית את הבוקר ולהתחמם כמו שמתחממים סוחרים ומבקרים בשוק כבר שתי מאות ברצף - Shimmy's Cafe - מעין דיינר אנגלי כפרי, אבל אורבני, שלא השתנה במאום מאז פתיחת השוק.

תפסו שולחן, תהנו מרעש הסוחרים, הביטו מהחלון אל המים ואל כלבי הים, ותשכחו שאתם בלונדון. ואחרי כל הדגים ופירות הים, שכבודם במקומם מונח, שבו על כריך של חביתה בלחמניה חמה, והמלך הבלתי מעורער של קרנפי הבוקר - בייקון קריספי ועסיסי. השרימפסים, יחכו לערב.

* הסופר ג'ורג' אורוול עבד בשוק הדגים בשנות השלושים של המאה הקודמת.

שלישי-שבת, 4-8

bottom of page