top of page
חיפוש
  • Fork & Life

לאכול פיצה נפוליטנית במילאנו

אחרי שבועיים בצפון, התחשק לנו קצת דרום איטליה. למזלנו מצאנו את אחת הפיצות הנפוליטניות הטובות במילאנו

מילנו, בירת האופנה והתעשייה של איטליה ובירתו של חבל לומברדיה, היתה טובה אלינו. התעלות ובתי הקפה של רובע נאבילי Naviglio Grande)), סיפקו לנו יומיים אורבניים ורגועים אחרי טיול מהפנט בליגוריה.

אבל אם האוכל של ליגוריה הפיל אותנו, מילנו היא כבר סיפור אחר. עיר סופר תיירותית ויקרה, בהתאם למחירים בצפון איטליה, שמזמנת למטייל התמים לא מעט מלכודות קולינריות.

מכיוון שכבר התחלנו למצות את הצפון, החלטנו לסיים את הטיול עם פיצה נפוליטנית. אבל איפה מוצאים במילנו פיצה נפוליטנית טובה?


הייחוד של פיצה נפוליטנית הוא בבצק, בתנור ובחומרי הגלם. בנפולי, מולדת הפיצה, נוטים להכין את הבצק בבוקר ולאפות אותו כמה שעות אחר כך, לרוב מבלי שהוא רואה מקרר. הסוד לבצק הנפוליטני, שנחשב לעבה יותר מהפיצות שתמצאו בצפון למשל, הוא השימוש שעושים במים מינרליים קרים מאוד הנובעים במעיינות באזור. טמפרטורת המים הקרה, תורמת למרקם האוורירי והממכר של הפיצה.

מאפיין נוסף שבלעדיו, על פי חוק, לא ניתן להגדיר פיצה כנפוליטנית, הוא תנור אבן עגול העובד על גזעי עצים. החום בתוך התנור חוצה את ה-500 מעלות צלזיוס, ולכן הפיצה לא צריכה לבלות בתנור יותר מדקה וחצי. התוצאה – בצק נפוח, אוורירי, בעל סימני חריכה המוסיפים לפריכותו וטעמו.

ולסיום – חומרי הגלם. בפיצה נפוליטנית קלאסית, החומרים המונחים על הפיצה נחתכים בגסות, ובראש ובראשונה גבינת המוצרלה, שאינה מגוררת, אלא חתוכה לעיגולים, וניתכת ונמסה בצורה מושלמת בתוך החום האדיר של התנור.

אחרי מחקר מקיף בחרנו במקום קטן, השוכן מעט מחוץ למרכז המתויר, ברחוב שאין בו יותר מדי מה לעשות, חוץ מלאכול את אחת הפיצות הטובות בעיר.

כשהגענו ל-JohnnyTakeUè, גילינו מקום חמים וקטן, עם תור קטן שהשתרך מחוץ לדלת. מבעד לחלון הראווה הבחנו בסמל המסחרי של המקום: התנור הנפוליטני מחובר לסמל איטלקי קלאסי אחר: פיאג'יו אפה, הרכב המסחרי הייחודי הקטנטן שכבש את איטליה ואת אירופה כולה בשנות ה-70. התנור הייחודי מופיע גם על הלוגו בחלון הראווה ובכל השפה המותגית של המקום.

אחרי שמצאנו שני כסאות על הבר בצד, התפנינו להתענג על הריח הממכר של הפיצות, האווירה הלא פורמלית, הבעלים שקיבל אותנו בקול גבוה וחיוך וכמובן הפיצה המדהימה שהגיעה אלינו לשולחן – רכה מבפנים, פריכה וחרוכה מבחוץ, ומעוטרת בחומרי גלם איטלקיים איכותיים, כמו נקניק נפוליטני, סרדינים טריים, או פרחי קישואים.

ההמלצה שלנו: אם אתם בקטע של פיצה נטו, ואתם מוכנים לסטות מעט במונית מהמרכז – זה המקום בשבילכם. במיוחד אם פוסטר ענק ומאויר של דייגו מראדונה עושה לכם את זה. אם אתם מחפשים שולחנות עם מפות משובצות באדום לבן – נסו במקום אחר.

JohnnyTakeUè

Viale Regina Margherita n. 1

Tel. +39 0236706137

bottom of page