top of page
חיפוש
  • Fork & Life

לכבוש את קייב



B-PETRUS (צילומים: Beef, B-PETRUS)

קייב ביססה את מעמדה כיעד אטרקטיבי למי שרוצה להתפנק - ובזול. אנחנו בדקנו 2 נקודות: אחת אופנתית ומגישה סטייקים מדהימים מארקנסו, השנייה פתוחה 24 שעות, ומגישה אוכל מקומי וקפה טוב

על אף המיקום הפחות סקסי בעליל, בסמוך לכניסה לקניון גוליבר המפורסם בקייב, מסעדת Beef מציעה כנראה את הבשר הטוב ביותר בעיר ואולי את אחת הארוחות הטובות בעיר. על אף המיקום (פחות מ-10 דקות הליכה מהאצטדיון האולימפי), כשתיכנסו אל Beef תגלו מסעדה מודרנית, בעיצוב ניו יורקי, שמתאימה מאוד לארוחה איכותית ונעימה במחיצת האנשים העדכניים של קייב.

השם לא משאיר הרבה מקום לדמיון. ולמרות שבתפריט תמצאו מנות בודדות שאינן על טהרת הבשר, ההתמחות של המסעדה היא בשר משובח. זה מתחיל בראשונות, ממשיך בכמה אופציות של טרטר וקרפצ'יו (אוקראיני ואמריקאי), ומסתיים בגולת הכותרת - שהיא הנתחים.

הבשר ב-Beef מגיע מ-Creekstone Farms בארקנסו, שם מגדלים בעיקר בקר מסוג אנגוס, שנבחר בקפידה ומגודל בצורה חופשית וטבעית במדשאות הרחבות של המיד-ווסט בארה"ב. הנתחים שמטופלים במקום, נצלים על גריל פרילה ארגנטינאי ארוך וחלקם עוברים אף לתנור שעובד על גזעי עצים.

כל הנתחים שהזמנו והגיעו לשולחן היו משובחים ולא היו מבשלים את מרבית הסטקיות ובתי הגריל בארה"ב. גם צלעות הטלה הניו זילנדי היו משובחות, ויש כאלה שיאמרו שגנבו במפתיע את ההצגה.

אל הנתחים מצטרפות עוד כמה מנות אירופאיות בטוויסט מערבי, כמו פאי זנב שור, אוסבוקו, לשון בקר עם חזרת, כבד בקר עם פטריות פורצ'יני ומבחר המבורגרים.והמחירים? הוגנים למדי. ב-BEEF תשלמו כ-115 שקל עבור אנטריקוט מארקנסו במשקל 300 גרם ללא עצם, עם תוספות כמובן.

BEEF meat & wine

Shota Rustaveli St, 11, Kyiv+380 44 384 2804


בצקניות ושוט של וודקה חזרת

טרוס, שממוקמת ממש ברחוב היורד לאצטדיון, היא אחד הסודות של קייב עבור תיירים. לא כי היא לא מפורסמת בקרב המקומיים, אלא בעיקר כי יש לה כמה יתרונות מנצחים: היא מציעה תפריט מגוון המבוסס על המטבח האוקראיני המסורתי והיא אחלה מקום להכיר את המנות שבו; לצד זה, תמצאו בה ארוחות בוקר עדכניות שמתאימות יותר לביסטרו צרפתי; היא מגישה קפה טוב; היא מעוצבת בצורה חמימה ומזמינה; היא פתוחה 24 שעות ביממה - מאפיין נדיר מאוד בעיר של קייב, ולכן היא מושלמת לשעות של אחרי המשחק, או אחרי בילוי אלכוהולי.

אנחנו טעמנו את רוב התפריט, וכולו היה טעים מאוד. היו מנות שהבריקו, לעומת כאלה שהיו פשוט טובות, אבל בכל המנות של פטרוס מורגשת יד של עשייה ביתית והרבה אהבה.

פטרוס הוא מקום מצוין לטעום כמעט את כל סוגי הבצקניות שיש לאוקראינים להציע, מוורניקי במגוון מילויים (גבינה מתוקה, גבינה מלוחה, תפוחי אדמה, פטריות פורצ'יני, פטל ועוד), דרך פלמיני עם שמנת חמוצה וניוקי אוקראיני ממולא פורצ'יני. בגזרת תפוחי האדמה, שווה לנסות את הדרוני (deruny), פנקייקים קטנים ומנחמים מתפוחי אדמה במילוי בשר עגל או תפוחי אדמה. הכול, כאמור, מושלם לפתיחת שולחן לילי לספיגת האלכוהול ששתיתם במועדונים של קייב, או באצטדיון.

ואם כבר מדברים על אלכוהול, נסו את הספיישל של הבית - שוט גדול ומפנק של וודקה תוצרת בית עם חזרת. אנחנו יודעים, זה נשמע כמו משהו שאי אפשר להתאושש ממנו, אבל באורח פלא הוודקה והחזרת מאזנים אחד את השני, ויוצרים משקה שגדל עלייך אחרי שלוק אחד.גם מרק הבורשט שהזמנו היה מעולה. לצמחונים פטרוס מציעה מרק בורשט עם כיסוני שום, ולבשריים מרק בורשט עם פטריות פורצ'יני וצלע נימוחה של כבש, שמתפרקת לתוך הבשר והופכת כל ביס למעדן.

בקיצור, לא משנה מה השעה ביום, פטרוס הוא אחד המקומות הידידותיים ומשתלמים בקייב. לא מטבח עילי, לא מתיימר, אבל בדיוק מה שאתה מחפש כתייר בעיר זירה - פינה חמה להרגיש בה בבית.

Petrus-B

Esplanadna Str., 28tel.: +380 (44) 287 15 39




bottom of page