top of page
חיפוש
  • Fork & Life

סוגרים שנה: המנות של 2018


אייסטה מיסבצ'יוט, מבלוגריות האוכל המובילות בעולם, מסכמת עבורנו את המנות שעשו לה את 2018. חלק ראשון

אייסטה מיסבצ'יוט הסלובנית מחלקת את זמנה בעיקר בין לונדון, פריז וטוקיו. היא נחשבת לאחת מבלוגריות האוכל המובילות בעולם בשנים האחרונות, ואפילו כיכבה בסרט הדוקו "Foodies", שהוקרן גם במסכים אצלנו, בסינמטק תל אביב.

לקראת סיום 2018, היא הסכימה לשתף אותנו במנות הכי טובות שטעמה השנה, בסיבוביה הרבים בעולם. לנו נשאר רק לשמור את הכתובות, ולקנא. לפחות לבינתיים.

פדובה, איטליה

ריזוטו זעפרן בחמאת ליקריץ

6 ק"מ מהעיר פדובה, בחבל ונטו שבצפון איטליה, ממוקמת המסעדה שנוסדה על ידי בעל ואשה. ב-92 קיבלה את כוכב המישלן הראשון שלה, וכיום מחזיקה בשלושה ונחשבת על ידי רבים לאחת משלושת המסעדות הטובות באיטליה.

Le Calandre - Via Liguria, 1, 35030 Sarmeola di Rubano, PD, Italy

פריז, צרפת

לברק על קוויאר

בכיכר העתיקה בפריז, ה- Place des Vosges, ממוקמת מסעדת שלושה כוכבי המישלן של השף הוותיק בן ה-71 ברנדר פאקו, המגיש מנות צרפתיות קלאסיות מוקפדות.

Ambroisie - 9 Place des Vosges, 75004 Paris



יורפן, שבדיה


קינג קראב "קרם בורלה"

בחלקה הצפוני של שבדיה, ביורפן, מקום בו לא מגיעים אליו תיירים בדרך כלל, ניצבת מסעדתו של השף מגנוס נילסון. כשהיא מבוססת על חומרי גלם וליקוטים מהאזור, נילסון שפתח את המסעדה ב-2008 הצליח להתברג ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם ב-2012, ולעשירייה הראשונה של zagat ב-2013.


Fäviken Magasinet - FÄVIKEN 216, 830 05 Järpen, Sweden


מדריד, ספרד

לזניה קיפוד ים

כשמאחוריה 40 שנה של מסורת, הביסטרו הגליסיאני הזה מצליח לשמר את האיכות - וגם את העדכניות. המקום קטן ואינטימי, ומנת הלזניה הזו מהווה את סמלה.


Restaurante Sacha - Calle de Juan Hurtado de Mendoza, 28036 Madrid


פוקואוקה, יפן

שרימפס אימפריאל סושי

בפוקואוקה, בירת מחוז קיושו, ניצב מקדש סושי, הנחשב לאחד הטובים ביפן, אליו עולים לרגל מכל העולם. הוא שונה בווריאציות השונות שלו ובמראהו המיוחד. אם אתם ביפן, ויש לכם זמן, נסו לבדוק אותו בעצמכם.


Tenzushi Kyomachi - 3 Chome-11-9 Kyomachi, Kokurakita Ward, Kitakyushu, Fukuoka Prefecture 802-0002, Japan

טוקיו, יפן


אטריות סובה עם טרטר במיה

מאטסוקאווה הוא בית אוכל יפני מסורתי (kaiseki), הנחשב בעיני רבים לטוב בטוקיו. הקאצ' - מחיר הארוחה הוא כ-400 דולר לראש, ומשתנה בהתאם לעונה.

introduction only Matsukawa Akasaka‬ - ‪1-11-6 1F Akasaka Terrace House



מדריד, ספרד

קיפוד ים בכף ידך עם פינגר ליים, ליקריץ ורוטב ביארנז


התחושה במסעדתו של דיוויד מונוז, השף של DiverXO היא תחושה של סטודיו של אמנות אבסטרקטי. המנות מוגשות על מעין צלחות קנבס, וחומרי הגלם והטכניקות של מונוז צובעים את המנות בצבעים בלת אפשריים.

DiverXO - NH Eurobuilding, Calle de Padre Damián, 23, 28036 Madrid


חלק ב' - בשבוע הבא


bottom of page