top of page
חיפוש
  • Fork & Life

חלומות קליפורניה


(צילומים: Hog Island oyster farm facebook and instagram, and Dreamchasers)

אכלנו סרט אמריקאי טוב בשמורת הטבע פוינט רייס. הפרידה מחוות הצדפות בסוף היום, בה אכלנו צדפות על המים, היתה טראומה שכבר אי אפשר לתקן. נראה שאין ברירה - יום אחד נצטרך לחזור

קליפורניה, הארץ המובטחת. מצפון עד דרום, מרודפי החלומות של ימי הבהלה לזהב ועד הגולשים של סן דייגו, באופניים או ברכב שכור וחלונות פתוחים. אין על קליפורניה.

אם אתם בסן פרנסיסקו, קחו לכם יום, מכונה אמריקאית נאמנה וצאו בנסיעה כיפית בטירוף של כשעתיים צפונה דרך היערות, עד שתגיעו לפארק הלאומי פוינט רייס (Point Reyes National Park). לשון יבשה ארוכה, כמעט נטולת בני אדם, ריח של עשב טרי ומראות אין סופיים של אוקיאנוס.

חוויה על-חושית


הפארק משתרע על פני 287 קמ"ר ומשתייך למחוז מארין קאונטי. החופים התוחמים אותו נחשבים מהנקיים ביותר בארה"ב כולה ומלבד פיסת אדמה צרה, הפארק כמעט מנותק כולו מקו החוף של ארה"ב. העיירה היחידה, המונה כ-840 תושבים, היא Point reyes station, ובה תוכלו למצוא כמה חנויות חמודות, קפה ומסעדה.

כשאתם בפוינט רייס אל תוותרו על שני דברים: 1. הקיפו את שמורת הטבע הנדירה הזו. בדרך תעברו בשדות עשב ירוקים, פרחים, עדרי בקר חופשיים, כלבי ים וציפורים. 2. אחרי שתנשמו עמוק את כל הטוב הזה, סובבו את המכונה וסעו למארשל (Marshall), שם נמצאת Hog Island oyster farm - חוות אויסטרים מופלאה.

החווה, השייכת ל-Hog island oyster company, היא הלב הפועם של החברה, המגדלת אויסטרים טריים ומוכרת אותם בחווה, ובמסעדות ובברים של סן פרנסיסקו ואזור נאפה ואלי המפורסם. Tomales bay, שלחופיו שוכנים צריפי הדייגים הספורים של העיירה ההיסטורית Marshall, נחשב לאזור אידאלי לגידול צדפות, הודות למימיו הצלולים והרדודים ושיעור הפלנקטון הגבוה במים - ממנו ניזונות הצדפות.

אבל עזבו אתכם ביולוגיה ימית. מדובר כאן על חוויה על-חושית מופלאה. בדקו מראש את שעות הפתיחה של החווה ותפסו את אחד הספסלים על המים. מהספסל תקבלו את הנוף המרהיב של המפרץ, שמורת הטבע, צריפי הדייגים ומכולות האחסון של האויסטרים והצדפות.

האויסטרים נמכרים לשולחן לפי משקל, בצורתם הטבעית והנאה או אחרי צלייה על הברביקיו, עם חמאה, צ'ילי ולימון. חבורת צעירים לידנו ניצלה את יום השמש המופלא ההוא של סוף השבוע והלכה על החבילה המפורסמת של המקום: שתי צידניות ענקיות, באחת בירות ובשנייה אויסטרים, המגיעים עם כל הציוד הנדרש - כפפות, סינרים וכלים לפיצוח הצדפות. ואם כל הטוב הזה לא מספיק, במקום פועל בר שמוכר קוקטיילים מעולים. אם תבואו בסוף שבוע, אולי תפלו על מסיבת צדפות.


bottom of page