top of page
חיפוש
  • Fork & Life

לאכול ברומא בלי ליפול


רומא מציבה אתגר שלא רבים הצליחו לצלוח: למצוא מסעדות מקומיות טובות שאינן מלכודות תיירים. הנזל, מייסדת אתר גלוקליסט שמאפשר למטיילים ברומא לבלות בה כמו מקומיים, משתפת אותנו בסודות הכמוסים שלה

רומא היא עיר מורכבת. מצד אחד, היסטוריה שנכנסת לך לדם ואנרגיות ייחודיות בכל שעות היום. מצד שני, היא מתוירת מאוד - במיוחד בעונות השיא, עובדה שבהחלט יכולה לפגום בהנאה אם לא עשיתם הכנה מקדימה ראויה. כשהנזל דיאז הקימה את גלוקליסט, היא חשבה בדיוק על הנקודה הרגישה הזו והחליטה לנסות ולפתור אותה עבור המטיילים שמבקרים בעיר.

גלוקליסט הוא מדריך ידידותי עבור מטיילים בינלאומיים, שרוצים להעביר את השהות שלהם ברומא בצורה האידיאלית, בלי להיכוות מתרמיות תיירותיות וממסעדות, שעל אף שהן ממוקמות בסמטה ציורית ברומא, יגרמו לכם להתגעגע לצלחת פסטה טובה בתל אביב. בקיצור - לאפשר לכם לטייל בצורה אותנטית - כמו מקומיים.

אז תפסנו את הנזל לשיחה קצרה על הסצינה הרומאית, ובעיקר, הצלחנו להוציא ממנה כמה המלצות ששווה לבדוק בביקור הבא שלכם בעיר.

מה גרם לך להקים את גלוקליסט?

"עברתי לרומא לפני שנים רבות בעקבות האהבה. בעלי לשעבר, שהוא רומאי, הראה לי את העיר ונשבתי בקסם, ואז חשבתי איך אני מעבירה את הקסם והסודות של העיר הזו, שהיא ממש מיסטית וכמו מבוך - לאחרים. השימוש בגלוקליסט בזמן השהות ברומא נותן לך תחושה כאילו אתה מסתובב בעיר עם רומאי מקומי שלוקח אותך לראות את העיר".

למה כל כך קשה לתייר למצוא ברומא מסעדה טובה, שהיא לא "מלכודת תיירים"?

"הביקוש הגדל וקצב התיירים הגובר ברומא לאורך השנים, הביא למצב שהכמות גברה על האיכות. התייר ברומא חייב לחקור, לבדוק ולהתאמץ, בכדי למצוא מסעדות טובות, בהן מוגשים חומרי גלם מקומיים טובים לצד שירות טוב. וזה בעצם גם מה שאנחנו מציעים בגלוקליסט, המלצות מקומיות שאפשר לסמוך עליהן".

ספרי לנו קצת על השינויים הקולינריים והגסטרונומיים שעוברת העיר?

"בשנים האחרונות, ובעקבות הגלובליזציה, הסצנה הקולינרית הרומאית עברה שינוי גדול, כשמסעדנים מקומיים הבינו שלא מספיק להציע מנות מהמטבח הרומאי הקלאסי, וכי יש צורך להראות גם ברומא לעולם את המטבח האיטלקי העדכני יותר. השינוי הזה יצר למעשה שתי תנועות גסטרונומיות מקבילות: אחת שמושפעת מהקוצ'ינה רומאנה, המטבח הרומאי הקלאסי, והשנייה כזו שמציעה לקהל להכיר ולהתאהב מחדש במטבח האיטלקי דרך מנות עדכניות יותר".

Urbana 47


מקום קטן שמציע שילוב מדויק בין מטבח איטלקי מסורתי ועדכני, חומרי גלם ברמה הכי גבוהה ועיצוב אינטימי.


Via Urbana 47, Roma


(צילומים: URBANA 47)


Pianostrada

אחרי שנתיים בספייס קטן בשכונת טרסטוורה (Trastevere) הארטיסטית, עברה המסעדה לפני שנה מעבר לנהר והפכה לאחת מפינות החמד של רומא – גם בעיצוב של המקום הקטן וגם באוכל, ניכר קו רומנטי ואיכותי

שעושה חשק לחזור אליו.


Via delle Zoccolette


Retrobottega


"קודם הבטן, אחר כך המוח. הטעם לפני הכול", זה המוטו של אחת המסעדות החמות ברומא כיום. בין פיאצה נאבונה והפנתיאון, המקום שהחל כמסעדת פופ-אפ, מציע היום אוכל נהדר, 7 ימים בשבוע, ולא פחות חשוב - מחיר הוגן. שני השפים שמנהלים את המקום, בוחרים בעצמם את הדגים, הבשר ושאר חומרי הגלם ושומרים על קשר קבוע עם המגדלים שלהם, בשביל להביא לרומא מטבח איטלקי עדכני שמבוסס על היצרנים של האזור.


Via via della stelletta 4


(צילומים: retrobottega)


RomaLa pace del palato


לא רחוק מפיאצה נאבונה, המקום הזה הוא כבר סוג של מוסד בקרב מקומיים. נסו את הפסטה הטרייה עם הכמהין השחור, או פסטה טרייה עם פירות ים.


Via del Teatro Pace, 42


(צילומים: RomaLa pace del palato)

Barnum caffé


לבארנום, בין קמפו די פיורי ופיאצה נבונה, באים בשביל האווירה והקפה. נחשב לאחד היעדים הפופולריים בעיר בקרב שוחרי הקפה הטוב.


Via del Pellegrino, 87


(צילומים: Barnum caffé)

Roscioli caffè


נבחר כמה פעמים לקפה הטוב ברומא, ומציע חוץ מהקפה גם מאפים איכותיים, ביניהם המאריוצו (maritozzo, מעין לחם אותו ממלאים במסקרפונה) הכי טוב בעיר. אגב, מקומיים מעידים, שבמסעדה השכנה מגישים את הפסטה קרבונרה הכי טובה בעיר.


Piazza Benedetto Cairoli 16



(צילומים: Roscioli caffè)

Rome Caffe Novecento

התחנה לרומנטיקנים ולארטיסטים שביניכם.


via del Governo Vecchio 12

Casa Del Caffè Tazza D'oro


מוסד רומאי, צמוד לפנתיאון, לקפה איכותי בעמידה על הבר או למי שרוצה לקנות במשקל ולהביא הביתה.


Via degli Orfani, 84

Volpetti


בשכונת טסטאקיו, וולפטי מציעים מאז 1973 את מבחר הגבינות, הנקניקים וגבינות הגורמה הכי איכותי ברומא.


ia Marmorata, 47


(צילומים:Volpettiè)

ERCOLI 1928

למעדניה העדכנית הזו, שמציעה גם ארוחות בשולחנות משותפים במרכז החלל, יש כבר 2 סניפים ברומא. שניהם מגניבים מאוד ושווים ביקור.

VIA MONTELLO 26

VIALE PARIOLI 184

(צילומים: ERCOLI 1928)

La Prosciutteria


חפשו את הכוכים הקטנים של הפרושוטריה ברחבי העיר. המעדניה מציעה בעיקר פלטות עמוסות, שוות והוגנות של אנטיפסטי ומיני נקניקים וגבינות מקומיות.


Via della Panetteria

bottom of page